Tefal ActiFry Genius XL heteluchtfriteuse AH9608

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal ActiFry Genius XL heteluchtfriteuse AH9608 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Jordi1234556 04-06-2018

Prima heteluchtfriteuse

Ik heb al veel gebakken in mijn heteluchtfriteuse. Hele maaltijden maar ook snacks. Enige nadeel is dat het in vergelijking met een airfryer erg langzaam gaat. Er zit wel een erg duidelijke handleiding bij en het design is prachtig. Ik raad hem zeker aan.

• Gemak
  • Handleiding

Minpunten

• Duurt erg lang

MariekeV 23-05-2018

Groot en vrij onhandig apparaat

Ik was al een tijdje aan het twijfelen over de aanschaf van een airfryer, en ik was dan ook erg blij dat ik deze mocht testen. Ik moet zeggen dat het mij over het algemeen een beetje tegen is gevallen. Het is een erg groot apparaat dat veel geluid maakt. Daarnaast vond ik de gebruiksaanwijzing onduidelijk. Ik had verwacht dat dit een apparaat was om mee te frituren, maar het lijkt meer een grote bakpan te zijn. Ik heb frietjes en loempia's geprobeerd, deze vind ik lekkerder uit de frituur. De kippenpootjes die ik geprobeerd heb waren wel erg lekker! Op de app een aantal recepten opgezocht, maar bij deze recepten zie ik niet de meerwaarde in van een gewone pan ('doe de kipblokjes in de airfryer, doe de deksel dicht en laat 4 minuten draaien. Doe de champignons erbij. Doe de deksel dicht en laat 2 minuten draaien). Ik zie in dit apparaat dus geen toegevoegde waarde boven de bakpan, oven en frituurpan die ik al heb.

Pluspunten

• Lekkere kippenpootjes
  • Veel recepten op de app

Minpunten

• Groot
  • Maakt veel lawaai

Marieke 23-05-2018

te groot voor op het aanrecht

Ik heb deze Tefal ActiFry mogen testen.

Ik heb er al veel in gebakken. Van broodjes in bakken tot een hele wok maaltijd klaarmaken. Maar ook hele simpele dingen zoals oven kroketjes en even een croissant in warm maken een cake bakken. Het smaakt allemaal heerlijk wanneer het er in klaar gemaakt is.

Let wel op met het draaimechanisme deze maakt veel eten kapot. Doordat hij door blijft draaien. Deze heb ik er ook vaak uitgehaald.

Ik vind de handleiding die er bij zit niet gebruiksvriendelijk, ik heb hem echt helemaal zelf ontdekt. De voor geprogrammeerde functies heb ik zelf niet veel gebruikt, ik heb handmatig tijden en graden ingesteld. Zo dacht ik namelijk in het begin dat hij eerst moest voorverwarmen, omdat ik dit nergens in de handleiding kon terug vinden of lezen dat ik eigenlijk direct kan beginnen met bakken.

Het is een gemak in de keuken. Maar ik vind hem te groot op mijn aanrecht. Hij gebruikt de hele diepte van mijn aanrecht en als je een beetje kleine keuken hebt dan staat hij gauw in de weg.

Pluspunten

• maaltijden smaken goed
  • design is mooi

Minpunten

• hij is te groot/diep op het aanrecht
  • draaimechanisme maakt veel eten kapot

Otje81 23-05-2018

Fijn apparaat

De Tefal actifry is een fijn apparaat waarmee je op een gezonde manier snacks kunt maken. Na enige scepsis ben ik om. Hij is snel, geurloos en stil en ik vind het ideaal ten opzichte van gewoon frituren. Pluspunten zijn de verschillende standen, het snel op temperatuur zijn en de inhoud. Al is het een monster van een apparaat om op te bergen en het design niet heel mooi, voor een gezin zou ik hem qua inhoud zeker aanraden. De draaiarm is overbodig. Veel maakt hij kapot en zonder hem komt het ook goed. Misschien soms even schudden maar dat is een kleine moeite. Bovendien onthoudt hij waar je gebleven bent qua tijd. In het boekje erbij staan lekkere recepten.....het rijstgerecht is zeker aan te raden. De app die je erbij kunt downloaden is geen meerwaarde, ik heb hem niet gebruikt. Dus zoek je een fijne ruime airfryer dan raad ik deze zeker aan.

Pluspunten

• Snel
  • Stil
  • Ruime inhoud

Minpunten

• Groot
  • Draaiarm

Riez 23-05-2018

Goede fryer om verschillende gerechten in te maken

Pas de tefal actifryer gekocht op aanraden van mijn familie. Omdat we wat gezonder willen gaan leven en minder wilden gaan snacken. Je kunt deze fryer ook prima gebruiken voor andere producten dan alleen patat en frikandellen trouwens. Het gemak waarmee dit apparaat werkt is perfect. Je kunt op het display goed zien hoe warm hij moet en hoe lang je hem instelt. Als je je hier goed aan houd dan komt er een lekkere maaltijd uit. Hij is gemakkelijk schoon te maken door de pan die je uit het apparaat kan halen en in de vaatwasser kan doen. Het apparaat zelf is goed schoon te maken door een vochtige doek te gebruiken. Hij is allen wat groot om in een keukenkastje te zetten. Bij ons staat hij boven op de keuken. AL met al kan ik wel zeggen dat we zeer tevreden zijn en kan dit zeker aanraden mocht je op het punt staan een fryer aan te gaan schaffen.

Pluspunten

• Snel warm
  • Goed schoon te houden

Minpunten

• Best groot
  • Prijzig

Hob 20-05-2018

Bakken zonder (veel) vet werkt echt !

Bakken zonder (veel) vet werkt echt, de tijd is wel wat langer maar de producten komen er lekker uit, en rondom bruin! Het apparaat maakt geen herrie, wel is hij erg groot en neemt dus wel wat ruimte op de aanrecht en in je keuken kastje in beslag en ik vind het snoer wat kort.

Pluspunten

• Gelijk bruin
  • Weinig geluid

Minpunten

• Groot

LoisK 18-05-2018

Handig apparaat voor hele maaltijden

Ik heb de Tefal Actifry in huis gehaald, omdat ik nog geen friteuse had, maar toch gezondere snacks wilde hebben. Helaas mis ik dit wel bij dit apparaat. Het is ideaal om maaltijden te maken, want er zijn heel veel maaltijden die er in gemaakt kunnen worden, van voorgerechten tot toetjes en snacks. Er zijn ook veel recepten via de app te vinden, ideaal dus. Het snoer vind ik aan de korte kant en het is een flink apparaat, dus je moet er plek voor hebben. Het piepje dat het geeft, zodra die klaar is, vind ik best zacht, vooral omdat het apparaat tijdens het bereiden aardig geluid maakt. In onderhoud is het een makkelijk apparaat, want veel kan er los worden gemaakt en in de vaatwasser worden gedaan. Ik zou het apparaat aanbevelen bij mensen die vaak koken teveel moeite vinden en zo toch gezondere maaltijden op tafel willen zetten. Het heeft een flinke bak, waar veel eten in kan, dus zowel handig voor in je eentje of en heel gezin.

Pluspunten

• Handig voor heel veel recepten
  • Grote bak
  • Onderdelen in vaatwasser

Minpunten

• Kort snoer
  • Maakt flink wat geluid
  • Zachte pieptoon als het bakken klaar is
  • Snacks en patat worden niet knapperig

Joopje 17-05-2018

Lekker groot en eenvoudige bediening.

We hebben deze Tefal Actifry nu een paar weken in ons bezit. We kunnen daaruit concluderen dat in grote lijnen het apparaat prima bevalt. Eerst uiteraard maar eens een frietje in gebakken en dat ging prima. Kleur en smaak waren goed. Daarna op de App eens wat lekkers uitgezocht, de keuze viel op kipnuggets. Je volgt simpel het stappenplan en je kipnuggets komen er prima uit. Ook verse friet maken ging prima, gewoon met wat olie in de pan en hupla verse frietjes, welke ook nog eens prima van smaak waren. Dus diepvries friet of verse friet geen probleem. ook de gekruide aardappel partjes uit de App waren heerlijk. Dus over het frituren in deze actifry zijn we zeer tevreden. Tijd voor een compleet gerecht met vis en groente, ook dit ging toch wel een beetje tot mijn verbazing prima. ik was bang dat de draaiarm de vis kapot zou maken maar gelukkig bleek ook dit prima te gaan en de smaak was uitstekend. Tot nu toe alleen maar lovende berichten, helaas ging het maken van een cake een stuk minder goed, we hadden deze in een ronde bakvorm gedaan en afgedekt met alu folie. Helaas was het resultaat ver beneden peil. De cake werd niet gaar dus hier zullen we even mee moeten experimenteren. Enig echt groot nadeel vind ik dat er bij het apparaat geen snack mand is geleverd. Voor snacks heb je die echt nodig en deze zul je er dus los bij moeten kopen. voor zo'n duur apparaat vind ik dat eigenlijk niet kunnen. Verder zijn we zeer tevreden.

Pluspunten

• inhoud
  • makkelijk schoon te maken
  • goeie app

Minpunten

• geen snackmand bijgeleverd
  • prijzig

Gallow 17-05-2018

Tefal Airfryer Genius XL Heteluchtfriteuse

Het leek me wel handig een airfryer, maar niks is er eigenlijk lekkerder dan gefrituurde frietjes dus daarvoor vonden we hem niet zo. Maar om kipjes en andere gerechten op te warmen is het een prima apparaat, hij is vrijwel geluidloos en geurloos. helaas maakt het roterende gedeelte van de airfryer wel veel eten kapot, dan denk ik vooral aan vissticks aardappeltjes en alles komt doorelkaar heen te zitten als je meerdere dingen tegelijk in doet

MichielNon 17-05-2018
  • Product gekregen

Makkelijk in gebruik!

We waren al heel lang op zoek naar een airfryer en de keuze uiteindelijk op Actifry van Tefal. We vonden hem qua design mooier dan de concurrentie en hadden het vermoeden dat deze qua prestatie ruimschoots aan onze verwachtingen zou doen. Eenmaal binnen testen we hem gelijk met het maken van frietjes. We moeten eerlijk zeggen dat we deze nog niet helemaal krijgen zoals we willen. Het roterende onderdeel in de fryer maakt de patat kapot, waardoor je hele kleine patat krijgt. Hij is voor andere gerechten wel goed te gebruiken, zoals kip en vis. Heerlijke gerechten kan je in een handomdraai maken. Hij is bij gebruik nagenoeg geluidloos en geurloos. We kunnen deze dan ook echt aanraden aan een ieder.

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak
  • veel gerechten

Minpunten

• patat maakt hij kapot